БЪЛГАРИЯ На Планина Маршрути Витоша Маршрут: Копитото - Боянска река - Камен дел - Драгалевски манастир

Маршрут: Копитото - Боянска река - Камен дел - Драгалевски манастир

Продължителността на маршрута е 5,00ч без почивките. Изходен пункт за маршрута е центъра на квартал Бояна. До него можете да стигнете с автобус 64 (тръгва от центъра по хигиена). От площадчето в Бояна тръгвате по лявата улица. Ще стигнете до музея и до Боянската черква.

mt_gallery:Боянска църква

След това тръгвате нагоре по права павирана улица, която е и стръмна. В края на улицата има стъпала, които водят към гората. На това място има много пътечки. Най-лесният начин да не се объркате е да тръгнете покрай оградата на военното поделение пред вас. След като стигнете горния ъгъл на оградата, продължавате надясно по голямата пътека за Боянския водопад . Боянски водопад Пътеката е първоначално равна и минава покрай поделението, след това се спуска към Боянска река. От началото на маршрута до тук сте за около 1,00ч. и по пътя на места има маркировка по дърветата. Пътеката след това плавно се изкачва покрай реката. На по-стръмните места ще минете със стълби или големи серпентини. След още час че стигнете до вир. Ако минавате от тук през лятото, може да видите хора да се къпят в него. Малко след това ще видите и Боянския водопад. Тук можете да си починете преди стръмното изкачване. Като застенете гледайки към водопада, пътеката се намира вляво. Доста е стръмна докато стигнете горната точка на водопада. След като свърши стръмния участък има разклонение надясно, което води до водата на водопада. От там се открива и гледка към долината на Боянска река и София. След като се върнем към основната пътека продължавате нагоре през гората и не след дълго ще излезете на широка равна алея. По нея се стига до Копитото. Вие обаче продължете наляво. На 1,00ч от водопада ще сте подминали разклона за хижа Момина скала и ще стигнете до хижа Есперанто. След това по равна пътека ще стигнете до хижа Камен дел, която е удобно място за следваща почивка (има и чешма). След хижа Камен дел алеята става пътечка, отново равна и сенчеста. По пътеката на места има гледка към София. След 0,40ч от хижа Есперанто ще стигнете до заслон Кикиш . Заслона разполага с кухня където можете да се нахраните (има и чешма за вода).
След заслона започва леко изкачване. Пътеката минава през широколистна гора и след това ще излезете на полянка с маркировъчен кол на нея. От тук надясно тръгва стръмна пътека, която води до платото над Комините. Вие продължете наляво и след 50м ще стигнете до малкото връхче Кикиш, от което има красива гледка към северните склонове на Витоша, връх Камен дел и софийското поле. Обратно от разклона, продължете на запад към Бай Кръстъо. След кратко спускане през гората пътеката се разделя. Вляво е стръмна пътека към Драгалевския манастир. Продължете напред и по-равно ще преминете през няколко каменни реки.
На около 1,00ч от заслон Кикиш ще стигнете до Бай Кръстъо. От там можете да се качите на седалковия лифт или да продължите пеш по широката пътека за Драгалевци. Ако минете по пътеката можете да минете и през Драгалевския манастир. От манастира до Драгалевски се стига за 0,20ч по пясъчна алея. От Драгалевци можете да стигнете до квартал Хладилника с автобус 93, който тръгва от площада или автобус 64 за Хладилника или до Центъра по хигиена, който тръгва от улицата зад площада.

За по-добро планиране на прибирането ви с автобус проверете разписанието на автобусите.

Вижте предложения за настаняване във Витоша - хижи
Вижте предложения за настаняване във Витоша - хотели

Видео от Боянски водопад:

{youtube}P25Jsz-86Ho{/youtube}

Допълнителна информация:

Спонсори

Смешен.ком - да се забавляваме заедно. Забавен портал с много смях и забавление Родоп Турс - Вашият партньор в Родопите Къща за гости Джая - Белоградчик Велоклуб Крива спица - сдружение с нестопанска цел гр. Пловдив Езикови курсове по интернет Розов Облак - онлайн магазин за дрехи и аксесоари Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук