БЪЛГАРИЯ На Планина Маршрути Витоша Маршрут: Железница - връх Скопарник - Купена - Бистришко бранище

Маршрут: Железница - връх Скопарник - Купена - Бистришко бранище

Прехода трае около 6.00ч. Минава се през всички сезони но зимата е с 1.30ч по-дълъг, защото задължително трябва да се мине през Черни връх поради лавинна опастност на подсичащата пътека. Изходен пункт за маршрута е село Железница. Намира се след квартал Бистрица. С градски транспорт се стига с автобусите 69 (от спирката на Студентски град и Дървеница) и 98 от Хладилника. След като стигнете до Железница тръгвате посока запад по левия бряг на реката. Пресичате пътя, който отива за Самоков и село Плана и достигате до черен път, който минава през дъното на долината. Забележителност, която може да видите вървейки по пътя е все още работеща водна пералня.
По пътя вървите около 20мин докато стигнете до широко наклонени поляни. След това минавате вдясно през поляните. Тук покрай пътя има чешма и колове на зимната маркировка, водеща към Черни връх. След това ще минете в иглолистна гора с доста завои, като пътеката се изкачва стръмно в западна посока. След около час от тръгването от Железница ще излезете от гората и ще видите стръмен наклон. Изкачването му трае около 40мин. След като го преодолеете ще стигнете до почивна станция "Академика“. Гледката от тук е прекрасна.
След това зад почивния дом продължавате в посока запад – северо-запад и след около 15мин ще стигнете до разклонение. Лявата пътека води към Черни връх през главното балканско вододелно било.
mt_gallery: Черни Връх

През нея минава и зимната маркировка. Лятната пътека минава отдясно и е по-лека. Тя е почти равна без големи денивелации ще пресечете Резнъовете. Отдясно започва резервата "Бистришко бранище" и във височината над него се вижда връх Купена. На няколко места ще пресечете поточета и една чешма.
След 1.00 час от тръгването от "Академика“ ще стигнете до широка алея. Разклонът е непосредствено преди Алеко. Тръгнете наляво и ще стигнете горната станция на седалковия лифт съвсем скоро. Ако тръгнете надясно ще можете да се насладите на София от високо и след това да влезнете в гората. След кратко вървене ще стигнете до дървен мост, който пресича каменна река и после започва полегато слизане. По пътеката ще видите разклон вляво за Погледец. Не тръгвайте по него. След като влезете в долината сте в резервата "Бистришко бранище" (има табела). Пътеката е почти полегата с кратки стръмнини. Ще пресечете няколко потока, а покрай пътеката има на няколко места чешми, беседки и пейки.
След около 3.00 часа от разклона преди Алеко ще стигнете до квартал Бистрица. На входа пътеката отново се разклонява. Тръгнете по пътеката, която слиза надолу. Не тръгвайте по тази която НЕ слиза. Трябва да стигнете до голяма чешма отдясно на пътеката и от нея започва асфалтов път. След като излезете на по-голяма улица, тръгнете наляво по нея. Тази улица влиза в квартала и след първите няколко къщи се разклонява. Продължете по по-голямото разклонение (надясно и надолу). След още 0.15ч. завийте надясно и ще пресечете реката. Продължете вляво и надолу. След 0.10ч. ще стигнете до крайната точка от маршрута – сладкарница "Снежина“. На 100 метра от сладкарницата е площада и от там минават автобусите 98, 69 и 68. Спира също и маршрутка 25, която отива до Метро-2.

За по-добро планиране на прибирането ви с автобус проверете разписанието на автобусите.

Вижте предложения за настаняване във Витоша - хижи
Вижте предложения за настаняване във Витоша - хотели

Спонсори

Смешен.ком - да се забавляваме заедно. Забавен портал с много смях и забавление Родоп Турс - Вашият партньор в Родопите Къща за гости Джая - Белоградчик Велоклуб Крива спица - сдружение с нестопанска цел гр. Пловдив Езикови курсове по интернет Розов Облак - онлайн магазин за дрехи и аксесоари Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук