БЪЛГАРИЯ На Планина Маршрути Витоша Маршрут: Бай Кръстьо - Комините - Орлово гнездо – заслон Кикиш

Маршрут: Бай Кръстьо - Комините - Орлово гнездо – заслон Кикиш

Изходен пункт за маршрута е местността Бай Кръстъо. До нея може да стигнете със седелковия лифт Драгалевци – Голи връх. След като се качите се тръгва по асфалтова алея, която минава покрай малко заведение и след късо спускане се излиза на пътя за хижа Алеко. По пътя, още преди края на завоя се отделя пътека, която пък се разделя на две. В ляво е за хижа Алеко, а в дясно към Комините. Внимание! Пътеката е лавиноопасна през зимата. Вървейки по пътеката пресичате трасето на лифта и продължавете през букова гора. Наклона на пътеката е почти хоризонтален. До едно смърчово дърво (има издълбано сърце в дървото) пътеката прави ляв завой и става малко по-стръмна. Склона е леко каменист. От пътеката се излиза на малка каменна река от която се разкрива красива гледка. След реката се продължава към Комините.

Комините Комините
Комините са три скални групи, като максималната височина, която достигат е 70 метра. Скалите са андезитни и често се използват от алпинисти за скално катерене и има доста маршрути с различна степен на трудност. Пътеката започва да се изкачва по големия улей покрай скалите и постепенно излиза над тях. Отгоре гледката е невероятна. По пътя нагоре може да се насладите на постоянно променящата се гледка към София или горите, или да се наслаждавате на каменните образувания. След няколко серпентини през бодливи хвойни и 10 минути през треви ще достигнете разклон. На право е за Платото а на дясно - за заслон Кикиш. Тръгвате надясно и пресичате горната част на улей "Орлово гнездо". На това място може да видите фирнова преспа, която трябва да заобиколите от горната й страна. След като преминете улея, продължавате по стръмния му склон непосредствено под скалите. В местността може да видите и орли. След като преминете улея, пътеката слиза по склона на връх Камен дел. Слизането също е красиво, ще минете през каменни реки и брезови горички, горички от трепетлики и смърч. Наклонът постепенно намалява и се излиза на голяма поляна, където се засича пътеката от Бай Кръстьо към заслон Кикиш. По нея до заслона е около 20 мин. Тук пътеката се превръща в алея и продължава към хижа Камен дел и от там към Златните мостове.

Орлово гнездо Орлово гнездо

Вижте предложения за настаняване във Витоша - хижи
Вижте предложения за настаняване във Витоша - хотели

Спонсори

Смешен.ком - да се забавляваме заедно. Забавен портал с много смях и забавление Родоп Турс - Вашият партньор в Родопите Къща за гости Джая - Белоградчик Велоклуб Крива спица - сдружение с нестопанска цел гр. Пловдив Езикови курсове по интернет Розов Облак - онлайн магазин за дрехи и аксесоари Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук