БЪЛГАРИЯ На Планина Маршрути Стара Планина Mаршрут: Село Христо Даново – хижа Козя стена

Mаршрут: Село Христо Даново – хижа Козя стена

Стара Планина - маршрут село Христо Даново - хижа Козя Стена

Село Христо Даново

Изходен пункт за маршрута е село Христо Даново. Ако идвате с автобус ще слезете на центъра на селото. Ако идвате с влак, ще слезете извън селото и трябва да продължите до центъра пеш. От тук тръгнете по асфалтираната улица на запад. В края на улицата има оградена постройка. Обикновено има и пазач с кучета отпред. Вляво от пътя има удобни места за паркиране ако сте дошли с кола. Тук асфалта свършва, завивате наляво и тръгвате по черен път за около 4-5км. Вървете право по пътя без да тръгвате по отклонения и внимавайте за падащи камъни докато вървите. По-нагоре ще минете покрай широка поляна, която е удобна за къмпинг. След още 1-2км пътя се разделя на две. Лявото разклонение слиза леко надолу към реката, а другото продължава направо. Продължете направо по Дамлъдере. Пътя следва реката, като на 3-4 места ще я преминете по мостове. Половина час преди разклона за Узунбурун ще стигнете границата на национален парк „Централен Балкан“, където има и табели. За да се ориентирате, че сте наближили разклона, знайте, че стотина метра преди него се преминава по новопостроен мост, който изглежда доста внушително. Точно преди него има отклонение, което се спуска към реката и я пресича през брод. През брода се е минавало преди да бъде построен моста. От реката от селото са 10км. Тук изоставяте пътя и тръгвате по по-добре маркираната пътека за хижа Козя стена по Узунбурун. Има и табели. От разклона до хижата ви остават 2ч. През цялото време пътеката е стръмна и почти няма разклонения. След половин час ще стигнете бетонна постройка, покрай която минава черен път. Не тръгвайте по него а продължете по пътеката. Може да видите и изоставена табела ако е все още там. Щом тръгнете по пътеката ориентирането е лесно. На края на рида Узунбурун се намира и самата хижа Козя стена.

Хижа Козя Стена

Вижте предложения за настаняване в Стара планина

Спонсори

Смешен.ком - да се забавляваме заедно. Забавен портал с много смях и забавление Родоп Турс - Вашият партньор в Родопите Къща за гости Джая - Белоградчик Велоклуб Крива спица - сдружение с нестопанска цел гр. Пловдив Езикови курсове по интернет Розов Облак - онлайн магазин за дрехи и аксесоари Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук