БЪЛГАРИЯ На Планина Маршрути Родопи Маршрут: Чепеларе - село Широка Лъка

Маршрут: Чепеларе - село Широка Лъка

Тръгва се от крайния квартал на Чепеларе, разположен на двата бряга на Сивковската река. Върви се по пътя, който води до хижа Изгрев, срещу течението на реката. След около час и половина се стига до разклон, в близост до който се сливат два потока от югозападния и северозападния склон и образуват Сивковската река. Ако поемете на северозапад ще стигнете до хижа Изгрев и село Зорница. Трябва да тръгнете на югозапад и да следите синята маркировка. Минава се покрай махалата Асенец, в землището на която има няколко параклиса. За около един час на горе по пътя ще стигнете до местността Мечо гробе (обширни поляни). Сред поляните се стига до кръстопът. На юг пътя води към махалата Кукувиаца, а на югоизток по червената маркировка към Мечи Чал и Пампорово. На югозапад се вижда махала Бистрица. Ако се следва пътя със синя маркировка се стига до Широка лъка, за около 1 час и 30 минути, като се минава през махала Кукувица и покрай махала Махмутица.

Галерия със снимки от село Широка лъка:
mt_gallery:87shirokalaka

Другия вариянт по който може да се стигне до Широка лъка е паралелният път през махала Бистрица. Пътеката не е маркирана. По пътя на запад след около 5 минути се излиза в местността Махмудска порта, където има чешма с големи корита. Следва се пътеката на юг по билото. Минава се покрай едноименния връх с параклиса "Св.Св. Козма и Дамян". В местността Синора се пресича черен път, който идва от село Бистрица. Продължава се в южна посока по пътека, която минава покрай водоема за Широка лъка. По-надолу билото се разклонява и маршрутът поема отново южната посока. На югозапад на отсрещния склон се виждат къщите на махала Заевите, а на юг нагоре някои къщи от село Гела. Оттук за 30-40 минути се слиза в Широка лъка. След около 20 минути спускане се минава покрай параклиса "Св. Атанас". Мястото е удобно за краткотраен отдих със заслон, маса и пейки. От параклиса се открива изглед към село Широка лъка. За 15 минути се слиза в центъра на селото. Маршрута се взима за около 1 час и 30 минути

До Широка лъка може да се стигне и по друг път, през хижа Изгрев и село Върбово, но времето на прехода се удължава с 2 часа. Този път е маркиран и има указателни табели. До разклона за Върбово и пътя за Девин се намира скалният феномен "Момата".

Вижте предложения за настаняване в Родопи

Видео от Широка лъка:

Допълнителна информация:

Спонсори

Смешен.ком - да се забавляваме заедно. Забавен портал с много смях и забавление Родоп Турс - Вашият партньор в Родопите Къща за гости Джая - Белоградчик Велоклуб Крива спица - сдружение с нестопанска цел гр. Пловдив Езикови курсове по интернет Розов Облак - онлайн магазин за дрехи и аксесоари Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук