БЪЛГАРИЯ На Планина Маршрути Родопи Маршрут: Пампорово - село Широка Лъка

Маршрут: Пампорово - село Широка Лъка

Маршрутът е маркиран. Местонахождение: Букова планина

Този маршрут разкрива красотата на преходния туризъм. Пътя е маркиран и е с изходна точка хотел Пампорово. Малко след новата църква в Пампорово "Успение на Пресвета Богородица", започва червена маркировка. Минава се по билото на Чернатица през връх Мечи чал и спускане на югозапад до Широка лъка. Следва се черния път както е описано в маршрута "Пампорово- в. Мечи Чал - (Чепеларе) - хижа Изгрев - Чудните мостове. Преходът минава под западната част на връх Мечи чал. След около 3км. се пресича черният път Чепеларе - Стойките. Продължава се по пътя и за около 1 час се стига до местността Мечо гробе (обширни поляни). От тази местност до Пампорово се стига за около 2 часа и 30 минути до 3 часа. На кръстопътя сред поляните се поема на юг по стария път Чепеларе - Широка Лъка, който е маркиран със синя маркировка. На югозапад се вижда махала Бистрица. Пътя за Широка лъка минава през махала Кукувица и махала Махмутица. Прехода до селото от тук трае 1 час и 30 минути. В обратна посока до Чепеларе на изток се минава махала Асенец и за около час и половина - два се стига до Чепеларе.

Галерия със снимки от село Широка лъка:
mt_gallery:87shirokalaka

Другия вариянт по който може да се стигне до Широка лъка е паралелният път през махала Бистрица. Пътеката не е маркирана. По пътя на запад след около 5 минути се излиза в местността Махмудска порта, където има чешма с големи корита. Следва се пътеката на юг по билото. Минава се покрай едноименния връх с параклиса "Св.Св. Козма и Дамян". В местността Синора се пресича черен път, който идва от село Бистрица. Продължава се в южна посока по пътека, която минава покрай вод оема за Широка лъка. По-надолу билото се разклонява и маршрутът поема отново южната посока. На югозапад на отсрещния склон се виждат къщите на махала Заевите, а на юг нагоре някои къщи от село Гела. Оттук за 30-40 минути се слиза в Широка лъка. След около 20 минути спускане се минава покрай параклиса "Св. Атанас". Мястото е удобно за краткотраен отдих със заслон, маса и пейки. От параклиса се открива изглед към село Широка лъка . За 15 минути се слиза в центъра на селото. Маршрута се взима за около 1 час и 30 минути.

До Широка лъка може да се стигне и през хижа Изгрев и село Върбово, но времето на прехода се удължава с 2 часа. Този път е маркиран и има указателни табели. Село Върбово е красиво разположено на река Върбовска. Отличава се с къщите си, следващи линията на родопската архитектура. До разклона за Върбово и пътя за Девин се намира скалният феномен "Момата".

Вижте предложения за настаняване в Родопи

Видео от село Широка лъка:

Видео от Пампорово:
{youtube}pmom87uiyb0&eurl=http://t2.turistbg.com/index.php/information/kurorti-planina/156-pamporovo{/youtube}

{youtube}WTxhjAmFylo&eurl=http://t2.turistbg.com/index.php/information/kurorti-planina/156-pamporovo{/youtube}

Допълнителна информация:

Спонсори

Смешен.ком - да се забавляваме заедно. Забавен портал с много смях и забавление Родоп Турс - Вашият партньор в Родопите Къща за гости Джая - Белоградчик Велоклуб Крива спица - сдружение с нестопанска цел гр. Пловдив Езикови курсове по интернет Розов Облак - онлайн магазин за дрехи и аксесоари Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук