БЪЛГАРИЯ На Планина Маршрути Рила Маршрут: Рилски манастир - рида Баучер - хижа Иван Вазов

Маршрут: Рилски манастир - рида Баучер - хижа Иван Вазов

Изходен пункт на маршрута е западния вход на Рилския манастир, точно пред голямата карта на маркировката в района. Може да стигнете с автобус от Дупница.
Широка алея навлиза в гората. Вдясно е гробът на Джеймс Баучер. Алеята има съвсем плавен наклон и продължава около 45 минути из гората. На няколко места вляво и вдясно се отделят подобни пътеки, затова трябва да следите маркировката - червена и жълта. Ще стигнете до маркировъчен кол, откъдето пътеката рязко извива надясно и започва стръмно изкачване. При кола се разкрива красива гледка към долините на Рилска и Илийна река. Пресичат се няколко полянки и след около 30 минути гората свършва. Билото на рида Баучър се очертава все по-ясно.
На около 3 часа ходене от Рилския манастир се стига до заравненост, където лятото има кошари. От това място лятната пътека се отбива наляво (НЕ е подходяща през зимата), а коловете продължават нагоре по самото било. Редуват се стръмни изкачвания с леки спускания. Трябва да следите коловете и ръба на рида. След около час и половина коловете продължават вдясно от досегашната посока на движение и започва подсичане почти по хоризонтала. Постепенно се слиза в горната част на долината на река Друшлявица - голямата заравненост Топилата. Ще стигнете до разклон - надясно е пътят за основното било и хижа Мальовица, а напред (северозапад) за хижа Иван Вазов.
Галерия със снимки от хижа Иван Вазов:
mt_gallery:хижа Иван ВазовПочти няма изкачване, но трябва да търсите коловете, защото при лошо време няма друг ориентир. Отляво остава връх Върла, отдясно е връх Вазов. От разклона до хижата се стига за около час.
Продължителността на маршрута е около 7 часа, като това е единственият зимен път от Рилския манастир за хижа Иван Вазов.

Гробът на Джеймс Баучер Рида Баучер, с връх Баучер

Вижте предложения за настаняване в Рила

Допълнителна информация:

Спонсори

Смешен.ком - да се забавляваме заедно. Забавен портал с много смях и забавление Родоп Турс - Вашият партньор в Родопите Къща за гости Джая - Белоградчик Велоклуб Крива спица - сдружение с нестопанска цел гр. Пловдив Езикови курсове по интернет Розов Облак - онлайн магазин за дрехи и аксесоари Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук Рекламирай тук